23.11.12

Men seriöst..

Jag tänkte att vi skulle ha lite seriöst snack i ett par minuter. Jag tänkte lätta mitt hjärta om något jag har funderat på i några dagar och slutligen konstaterat att äntligen äntligen har jag funnit lite ro i livet. Det är så galet skönt! När jag ser tillbaka så har det liksom alltid varit kaos. Det har alltid varit något som krånglat, något som felat. Har det inte varit det ena har det varit det andra. Jag har ju ett flertal gånger lättat mitt hjärta om mina problem här på bloggen men nu tänkte jag alltså lätta mitt hjärta om motsatsen. Sakta men säkert har bitarna fallit på plats och det ena efter det andra har faktiskt löst sig. Är så fascinerad över hur allt liksom går hand i hand. Löser sig en knut här så leder det till att det löser sig en knut där som leder till att det löser sig där, en god cirkel alltså. Till skillnad från alla onda cirklar man varit med om. Hur som haver har saker och ting börjat ordna upp sig. Först och främst har jag hastigt och huxflux bytt jobb till Ostkustens hemtjänst. Efter att ha jobbat på timmar i Brevik/Fimmelgruppen i snart.. tre år (shit vad tiden går!) så har jag nu äntligen ett eget schema. Numera vet jag flera veckor i förväg vilka dagar jag jobbar (halleluja!) och även om jobbet i princip är detsamma så är det roligt med lite nya ansikten och lite nytt tankesätt. Plus att det är så himla skönt att veta att man har ett fast jobb varje månad och en inkomst att leva på. Hurra för mig! Typ. För det andra har jag äntligen en egen lägenhet, en löjligt fin etta på Stationsgatan. Längtar ihjäl mig till första december då det är dags för flytt. Efter att ha bott på nåder hos mamma och pappa i tre månader går det knappt att beskriva känslan att äntligen ha ett eget ställe igen, inga systrar som snor ens saker, tjuvar ens kläder, inga föräldrar som anser att man ska vara tacksam som får bo där, inga saker nedpackade i flyttkartonger, ett eget kök där man får styra och ställa som man vill och man kan duscha huuur länge som helst utan att ha nån som bankar på badrumsdörren och tjatar att varmvatten är inte gratis!!. Och det bästa av allt, få julpynta och inreda precis som man vill ha det! Längtar! Inte nog med allt detta är jag så otroligt glad över att ha träffat Christoffer. Han är så fantastisk på många vis, knäpp, rolig, kärleksfull och omtänksam. Han är verkligen en person som har hjärtat på rätta stället. Dessutom har jag fått hans fantastiska familj på köpet. Alla i hans familj är verkligen karaktärer, men härliga sådana. 
Är så glad för att ha funnit ro i livet. Precis som jag skrev har flertal saker ordnat upp sig och skapat lite balans och harmoni. Nu gäller det bara att ha tålamod och förlita sig på att kommande kaos ordnar sig också. Det finns ingen anledning att oroa sig. Saker löser sig alltid förr eller senare. Man har alltid lösningen inom sig och man hittar den alltid om man i lugn och ro får söka efter den och ta den till sig. Dagens lärdom. 

Inga kommentarer: