10.7.12

Jag kastar stenar i mitt glashus, kastar pil i min kuvös. Odlar min rädsla, sår ständigt nya frön. I mitt växthus är jag säker, där växer avund klar och grön. Jag är livrädd för att leva och jag är dödsrädd för att dö

Jag ska skaffa en större bil! Höll på att krocka med en bil som körde på fel sida av vägen idag (inte första gången det händer), fick världens panik och råkade trycka gasen i botten istället för att bromsa. Hej vråltjut! På nåt vänster lyckades vi i alla fall undgå varandra. Om det nu finns en statistik över dårar i trafiken så måste lilla Västervik ligga i toppen, det är något jag lärt mig under de ynka fyra månader jag haft mitt körkort. Här är det störst kör först som gäller och jag i min lilla audi har inte en chans. Om det så inte vore nog med nära döden upplevelser idag så var det dödsstressigt på jobbet och en av våra tanter föll hejdlöst i trappan och jag hann nätt och jämt ta emot henne. Trodde vi skulle falla bakåt och krossa skallen av oss bägge två. Och som grädde på moset får jag hosta så in i bängen var varannan minut. Känns som tarmarna är på väg upp ur halsen eller nåt. Kommer bli en lång, härlig natt med mer hosta än sömn har jag på känn.
Men en sak som är var bra idag (om man ska se livet från den ljusa sidan) var att jag tog min sushi oskuld och trots rå fisk, alldeles för stark sås och ingenaningomvaddetärförnåt så gillade jag det faktiskt!

Bildbevis.



Inga kommentarer: