17.7.12

Kan själv

Något jag inte riktigt kan förstå är hur man kan ha en sådan enorm drivkraft så länge det är något man själv har kokat ihop. Min störta styrka är att jag vet att jag skulle kunna göra vad som helst bara jag vill det. Jag har alltid känt en trygghet i att veta att om jag vill klara av något så gör jag det. Då jävlar har jag både viljan, kreativiteten och orken. Men så fort någon annan ber mig om något, eller försöker få mig att engagera mig i något, då tar det emot. Men å andra sidan är jag väldigt engagerad i att hjälpa andra så ofta räcker det med lite medmänsklighet för att få mig att utföra under. Men ser jag inte poängen i att göra något, ser jag inte den minsta mening med att lägga tid och energi på något, då gör jag det inte! Jag kommer åtminstone inte hitta den minsta vilja till att göra det. På tal om annat liksom.

Inga kommentarer: